Kaj je domena in zakaj jo registrirati?

Eden izmed dveh temeljev, ki sta potrebna za postavitev spletne strani na svetovni splet, je domena. Gre za spletni naslov, ki ga mora imeti prav vsaka spletna stran. In iz česa je spletni naslov sestavljen? Iz najmanj dveh delov, ločenih s piko. Pred piko stoji ime domene, za piko pa se nahaja domenska končnica oz. vrhnja domena. Ko govorimo o domeni, imamo torej v mislih oba dela (primer: mojadomena.si). Prav gotovo pa ste že kdaj videli, da se spletni naslov prične z »www«. To je tretji sestavni del domene, ki mu pravimo poddomena, vendar ta del ni nujen. Naj na tem mestu dodamo še to, da je poddomena lahko povsem poljubna.

domena


Razlikujemo med generičnimi in nacionalnimi domenami. Slednje pripadajo posameznim državam, njihove domenske končnice pa so dvočrkovne. Poznate domensko končnico Slovenije? Če ste odgovorili s »si«, ste odgovorili pravilno. Bi znali našteti tudi pet generičnih domen? To so torej vse tiste, katerih domenske končnice niso dvočrkovne. Naj jih naštejemo le nekaj: com, net, info, biz, org, mobi. Posebno vrsto vrhnjih domen oz. domenskih končnic predstavljajo »novejše« domene, za katere nekateri uporabljajo tudi izraz »premium«. Mednje spadajo pro, date, guru, wtf, jobs, center, ninja in številne druge.

Preberite si še naslednji članek: Domena HR za spletno stran

V današnjem času je spletna stran ključen sestavni del vsakega poslovnega podjetja. Potencialne stranke hitro preverijo ponudbo, zgodovino in druge podrobnosti trgovca ali ponudnika storitev, preden se odločijo za nakup. Pomembnost izdelave spletne strani se tako izenačuje z izbiro prave končnice. V modernem poslovnem okolju pa postaja domena HR za spletno stran vedno bolj priljubljena.

Zakaj domeno registrirati, smo zapisali že na začetku prispevka – gre za enega izmed dveh temeljev postavitve spletne strani. Drugi temelj je spletno gostovanje, a namenimo nekaj besed še preostalim razlogom za registracijo domene.

Dodatni trije razlogi so naslednji:

  • 1. email naslov: Registracija domene vam omogoča, da si ustvarite e-poštne predale. Prvi del e-poštnega predala (del pred @) lahko določite sami, medtem ko je drugi del (del za @) enak imenu vaše domene. Koliko e-poštnih predalov lahko ustvarite, je odvisno od paketa spletnega gostovanja.
  • 2. parkirane domene: Domeno lahko registrirate zato, da jo parkirate. Parkirana domena je lahko usmerjena na nosilno domeno paketa gostovanja, kar pomeni, da se obiskovalcem na njej prikazuje vsebina nosilne domene. Prav tako pa lahko parkirano domeno uporabite zgolj kot rezervirano ali pa na njej prikazujete obvestilo, da je na voljo za prodajo.
  • 3. prodaja domene: Eden izmed razlogov za registracijo domene je lahko želja po nadaljnji prodaji. Ker je cena registracije relativno nizka (okoli 10 € do 15 € za najbolj popularne vrhnje domene), lahko z nadaljnjo prodajo tudi dobro zaslužite. Če opazite, da je prosta domena z izredno dobrim imenom, za katero obstaja ali bo v prihodnosti obstajalo veliko povpraševanja, jo je smiselno registrirati in poskušati prodati za višji znesek.
  • https://www.youtube.com/watch?v=wJYmFCCi-CA

Similar Posts:

Author Image
admin