Spletna domena je pravzaprav naslov spletne strani. Nekatere domene so tako prepoznavne, da jih uporabniki namensko vpišejo v vrstico v brskalniku, pri drugih pa pridejo do posamezne strani preko iskanja po ključnih besedah, saj samega naslova ne poznajo oziroma se zanašajo na iskalnik, da jim bo ponudil najbolj odgovarjajoča stran.
Kako poteka registracija domene?
Spletno domeno si lahko zagotovimo hitro, enostavno in poceni. Zanjo poskrbi registrar, ki jo lahko za nas registrira pri registru, ki skrbi za posamezne domene glede na domensko končnico. Registracija domene z nacionalno končnico .si se opravi pri zavodu Arnes, ki bdi nad vsemi slovenskimi domenami.
Ko domeno registriramo, to opravimo za določeno časovno obdobje – najbolj pogosto za eno leto. Po tem času je potrebno domeno podaljšati oziroma plačati za njeno uporabo za prihodnje obdobje, sicer postane stran neaktivna. Domena gre najprej v karanteno, od koder si jo še lahko zagotovimo, nato pa postane ponovno dostopna za vse.
Kdaj je registracija domene zapletena?
Tako registracija domene s slovensko kot z drugimi domenskimi končnicami je enostavna, če imamo seveda izbrano ime, ki še ni v uporabi. A ker je spletnih strani veliko, se pogosto zgodi, da želeno ime ni na voljo. Takrat je registracija domene nekoliko težja – ne s tehničnega, temveč s pomenskega oziroma vsebinskega vidika. Najti je namreč treba drugo ime, ali pa razmisliti o drugih končnicah. Oboje pa seveda prinaša tveganja za obiskanost strani in za optimizacijo.
Za stran v slovenskem jeziku je .si najboljša izbira. Kadar je ime s končnico .si zasedeno, pogosto razmišljamo o končnicah .com, .biz, .org in podobno, pri čemer ne smemo pozabiti, da bo to vplivalo na to, kako hitro nas bodo uporabniki našli oziroma kolikšna je možnost, da bodo prišli na našo stran, ne pa na stran z istim korenom naslova in končnico .si.
Razmislimo lahko tudi o tem, da prilagodimo prvi del imena domene. Tu velja upoštevati ključne besede, hkrati pa biti kreativen. Domena mora biti takšna, da gre hitro v uho, da pove bistvo vsebine. Nenavadna imena so lahko tako odlična za prepoznavnost, lahko pa tudi popolna “brca v temo”. Prav zato je dobro, da v takšnem primeru odločitve ne sprejmemo le na podlagi lastnega mnenja, temveč opravimo tudi manjšo analizo trga, ki nam bo povedala, ali je izbrano novo ime pravo.