Vse prevečkrat je namreč oblikovanje osredotočeno zgolj na barvo. Psihologija izdelave logotipa pa je veliko več kot le to. V ozadju se namreč skriva mnogo malenkosti, ki vplivajo na pomen in identifikacijo logotipa in podjetja.
Izdelava logotipa torej zahteva natančno in celostno poznavanje psihologije oblikovanja vseh elementov logotipa. V osnovi je namreč potrebno vedeti, da prav vsak delček logotipa vpliva na percepcijo opazovalca. Včasih lahko samo sprememba krivulje popolnoma spremeni sliko, ki si jo v glavi ustvari opazovalec. Že če izhajamo iz pomena besede »logo«, ki izhaja iz grške besede »logos«, kar pomeni »beseda«, lahko rečemo, da logotip ustvarja besede, ki jih ustvarimo v naših mislih ko pogledamo določen logotip.
Izdelava logotipa je torej ustvarjanje vizualne besede, ki bo opazovalcu pomagala prepoznati vaše podjetje. Pomembno je da v obzir vzamete tudi dejstvo, da lahko različni profili ljudi vidijo vaš logotip iz različnih perspektiv. Zatorej preučite vsak delček logotipa in njegove značilnosti ter ugotovite, kakšne so možne interpretacije ljudi. Več časa kot boste namenili študiji oblike in značilnosti vašega logotipa, več kontrole boste imeli nad v mislih vizualiziranimi besedami na katere bo opazovalce asociiral logotip in sliko, ki se jim bo vtisnila v spomin. Glavna elementa logotipa sta barva in oblika.
Barva: poznamo psihologijo barv, ki pa se je včasih ni dobro držati kot »pijanec plota«. Seveda imajo barve določene splošno znane pomene, a potrebno je vedeti tudi, da so ti lahko različni v različnih okoljih. Je pa dejstvo, da je izbira prave barve zelo pomemben korak pri oblikovanju mnenja ljudi o vašem podjetju. In koliko barv je priporočljivo uporabiti v logotipu? Nekateri strokovnjaki mnenijo, da je najbolje izbrati eno samo barvo in ne kombinacije večih. Pomembno pa je tudi, da vaš logotip izgleda dobro tudi v črno-beli različici. Oblika: s psihološkega vidika je to najpomembnejša značilnost, pomembnejša od barve. Človeški možgani so namreč narejeni tako, da se stvari učijo, jih razumejo in si jih zapomnejo na podlagi oblik. Kot dobri primeri znakovnih oblik logotipa so Nike, McDonalds, olimpijski krogi, ipd.. Toda ne samo slike, tudi črke so oblike s pomenom. En primer dobre oblike logotipa v tej kategoriji je logotip Fedexa, ki v sebi skriva puščico, ki jo malokdo opazi, a učinkuje podzavestno. Izdelava logotipa mora biti torej osredotočena na vse elemente, tako črkovnih kot znakovnih oblik.