Zavorna tekočina predstavlja poglavitni sestavni del vsakega vozila. Vlaga v zraku in še mnogo drugih dejavnikov lahko vpliva na kakovost takšne sestavine. Zmanjša se namreč zmogljivost, kar pa seveda posledično pripelje do težav z ustavljanjem vozila.
Znanih je več vrst zavornih tekočin za vozila. Najpogosteje se srečujemo s zavornimi tekočinami, ki so narejene na sintetični osnovi in nosijo različne oznake, na primer DOT 3, DOT 5. Na razpolago je tudi zavorna tekočina, ki je izdelana na osnovi silikona. Takšna vrsta nosi oznako DOT 5, večinoma pa se uporablja za vojaška vozila v določenih državah sveta.
Vrelišče zavorne tekočine
Pozornost pri izbiri zavorne tekočine za vozila je potrebno nameniti tudi oznaki DOT. Višje kot je število poleg omenjene oznake, višje je vrelišče zavorne tekočine. Slednje pa je tudi najpomembnejša lastnost. Svoje delo pa zavorna tekočina lahko opravlja predvsem zato, ker je stisljiva. Ko se pritisne na tekočino za zaviranje v zaprtem sistemu, se ta ne stisne, temveč se prične premikati z določeno silo. A slednje ne velja za paro oziroma za plin, ki se pod vplivom tlaka skrči.
Zaradi omenjenega je torej ključno, da zavorna tekočina ostane v tekočem stanju, da ne zavre.
Mešanje različnih vrst zavornih tekočin
Eno od pogostejših vprašanj kupcev je tudi to, ali se lahko določena zavorna tekočina meša z drugimi vrstami zavornih tekočin. Dobro je vedeti, da se silikonskih in mineralnih tekočin nikoli ne smete mešati s tekočinami, ki niso na enaki osnovi.
Po drugi strani pa lahko rečemo, da se prav vse silikonske zavorne tekočine za vozila med seboj lahko mešajo, a je treba pri tem upoštevati kar nekaj pravil.
Pogostost menjave zavorne tekočine
Med drugim je dobro vedeti tudi to, na koliko časa bi se morala zavorna tekočina menjati. Ta se praviloma menja skladno z navodili proizvajalca vozila. Tekočina za zaviranje DOT 3 se na primer načeloma menja na vsake dve ali pa tri leta.
Dejavnik, ki daleč najbolj ogroža kakovost zavorne tekočine, je seveda vlaga v zraku. Določena mera vlage zniža vrelišče ter lahko povzroča korozijo v zavornem sistemu. Sčasoma prične zavorna tekočina spreminjati barvo – od svetlo rumenkaste do rjave oziroma temno rjave.
Najbolj priljubljeni modeli vžigalnih svečk za avte
Vžigalna svečka za avto se uporablja v bencinskih motorjih, in sicer za vžig mešanice zraka in goriva v valjih. Na voljo so različne avtomobilske svečke, ki se med seboj razlikujejo tudi po številu elektrod, proizvodnem materialu.